معرفی رشته مهندسی حرفه ای کامپیوتر نرم افزار (از ورودی ۱۴۰۱ به بعد)

مقدمه

یکی از محورهای اساسی کامپیوتر، قابلیت طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار می‌باشد. طبیعی است که توسه فناوری‌های مختلف در کامپیوتر مدیون برنامه‌نویسانی است که در حوزه‌های مختلف، برنامه‌نویسی می‌کنند. توسعه زبان‌های برنامه‌نویسی از زبان‌های سطح پایین گرفته تا زبان‌های نسل چهارم باعث گشته متخصصان زیادی به برنامه‌نویسی علاقمند شوند و در این وادی فعالیت نمایند. از کاربردهای برنامه‌نویسی می‌توان تولید نرم‌افزارهای کاربردی، نرم‌افزارهای سیستمی، نرم‌افزارهای هوشمند، نرم‌افزارهای حوزه وب و غیره را نام برد.

تنوع و گستردگی زبان‌های برنامه‌نویسی و توانایی کسب مهارت در این حوزه موجب گردیده که یک رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف آموزش عالی در چارچوب نظام فنی و حرفه‌ای مطرح گردد.

تعریف

رشته‌ مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر نرم‌افزار یکی از رشته‌های آموزش عالی فنی و حرفه‌ای بوده که شامل شایستگی‌هایی است دست یافتن به آن‌ها از طریق آموزش دروس نظری و عملی که در این برنامه لحاظ شده، امکان‌پذیر می‌باشد.

هدف

هدف این دوره تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد می‌باشد که دروس عملی و مهارتی مهندسی نرم‌افزار (تحلیل، طراحی، توسعه و پیاده‌سازی نرم‌افزار) را فراگرفته و با کسب مهارت‌های تخصصی در این رشته، توانایی طراحی و توسعه انواع برنامه‌های ایستا و پویا در حوزه‌های مختلف کاربردی، سیستمی و موبایل را پیدا کنند.

اهمیت و ضرورت

افزایش روزافزون کاربرد نرم‌افزارها در خدمت‌رسانی به اقشار جامعه و هم‌چنین توسعه زبان‌های برنامه‌نویسی باعث ایجاد زمینه‌های مختلف کاری و مشاغل گوناگون شده  است. با توجه به نقش اساسی و مهم تولید و توسعه نرم‌افزار، به ویژه در حوزه‌های کاربردی، سیستمی و تحت وب در اقتصاد کشور و با افزایش کاربرد آن در تمام سازمان‌ها، مبحث برنامه‌نویسی یکی از محورهای مهم در ارائه خدمات فناوری اطلاعات محسوب می‌شود، در نتیجه تربیت نیروی متخصص در زمینه مهارت توسعه نرم‌افزار امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

برای دریافت برنامه پیشنهادی کارشناسی ناپیوسته مهندسی  حرفه‌ای کامپیوتر نرم افزار در بخش کامپیوتر مجتمع آموزش عالی زرند، اینجا را کلیک کنید.